Niezależnie od kraju, w którym działa dana firma, budowanie obecności marki w sieci stanowi podstawę każdej strategii marketingowej. Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to doskonały sposób na zwiększenie bazy potencjalnych klientów i generowanie lepszych wyników sprzedażowych. Pozycjonowanie Niemcy jest więc doskonałym środkiem promocji w internecie, z którego korzysta coraz więcej niemieckich firm. Czym jednak strategia ta różni się od działań optymalizacyjnych w Polsce? Przyjrzyjmy się temu bliżej!
Pozycjonowanie Niemcy – na co zwrócić uwagę?
Najważniejszym aspektem pozycjonowania firmy z dowolnego kraju jest dostosowanie działań marketingowych do charakterystyki jego mieszkańców. Podstawą optymalizacji niemieckiej strony będzie więc zastosowanie odpowiedniej domeny. Jak wiadomo, adresy URL naszych zachodnich sąsiadów kończą się na .de, co należy uwzględnić podczas konfigurowania witryny. Czy jest to jednak jedyna różnica między optymalizacją niemieckiej strony a polskim SEO?
Różnice między pozycjonowaniem Niemcy a SEO w Polsce
Jak już wspomniano, podstawową różnicą w strategii optymalizacyjnej w Niemczech jest wykorzystanie odpowiedniej domeny oraz dostosowanie przekazu marki do upodobań mieszkańców tego kraju. Warto jednak zwrócić uwagę na inne elementy, dzięki którym pozycjonowanie Niemcy okaże się jeszcze bardziej skuteczne. Oto podstawowe różnice między SEO w Polsce a optymalizacją witryn naszych zachodnich sąsiadów:
- słowa kluczowe – każdy kraj cechuje się odmiennymi trendami w kwestii popularności danych tematów. Frazy często wyszukiwane w Polsce okazać się mogą całkowicie pomijane w Niemczech. Kluczowe jest zatem przeprowadzenie dokładnych badań, które umożliwią wykrycie najskuteczniejszych terminów;
- treść – z pewnością nie trzeba wspominać, że treść niemieckich stron powinna być napisana w języku odbiorców, do których jest skierowana. Warto więc zatrudnić profesjonalnego copywritera, który stworzy naturalnie brzmiący content. Wykorzystanie automatycznych translatorów nie jest bowiem najlepszym rozwiązaniem;
- charakter contentu – mentalność Niemców znacznie różni się od cech polskich odbiorców. Warto więc zapoznać się z upodobaniami naszych zachodnich sąsiadów, aby mieć pewność, że publikowane treści wpasują się w ich oczekiwania.
Dlaczego warto pozycjonować strony w Niemczech?
Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania przyczynia się do zwiększenia ruchu w witrynie i zwiększa współczynnik konwersji. Pozycjonowanie stron internetowych jest więc jednym z najskuteczniejszych środków marketingowych, dzięki którym popularność zyskać mogą nawet niewielkie niemieckie firmy. Warto zaangażować się w tę strategię, gdyż okazać się może kluczem do sukcesu każdej zachodnioeuropejskiej marki.